„Przed północą”

Posted in: , , , by . 7 Comments



W „Przed wschodem słońca” się poznali, zakochali w sobie i spędzili nieoczekiwaną, magiczną noc włócząc się bez celu po Wiedniu; w „Przed zachodem słońca” spotkali się ponownie po dziewięciu latach w Paryżu, w wyniku czego on zostawił dla niej żonę; teraz, po kolejnych dziewięciu latach, znajdujemy ich w sytuacji, w której po jakimś czasie musi się znaleźć każda para z niemal dziesięcioletnim stażem i dwójką dzieci – oto wysłani przez życzliwych znajomych do romantycznego hotelu na południu Peloponezu, po raz pierwszy od dawna znów zostają sam na sam i muszą zmierzyć się z tym, co czas zrobił z ich życiowymi ambicjami i oczekiwaniami wobec siebie, po to by na koniec zdecydować, czy mimo wszystko nadal chcą odbyć wspólną podróż wehikułem czasu.

The permalink

7 Responses to „Przed północą”

  1. Ale czy warto?! czy warto, napisz, bo trzecie części mają zawsze problem taki sam, jak trzeci dzień wędrówki w górach: ujawniają się zakwasy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, warto. Trzecia część najlepsza moim zdaniem, ale czy to nie dlatego, że wiek, sytuacja życiowa najbardziej zbliżona? Na to nie odpowiem. Mogę tylko subiektywnie ocenić: dawno nie widziałam tak wyważonego połączenia brutalnej prawdy o życiu z romantycznym humorem. Woody Allen (wczesny, oczywiście) to przy tym filmie knajacka zgrywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze. Wygląda na to, że najwyższy czas na noc z Julią i Ethanem. Dzięki!

      Usuń
    2. @Ania13, albo i na trzy noce, chyba że widziałaś poprzednie części. Jeśli widziałaś i Ci się podobały, ta Cię na pewno nie rozczaruje!

      Usuń
    3. Widziałam poprzednie noce, ale zrobię sobie jedną noc z trzema filmami :)

      Usuń
    4. Całe szczęście zdecydowałam się na seans w domu. Obejrzałam cały film w 15 minut. Nie potrafię znieść tyle gadania jak dla mnie o niczym. :( Co nie znaczy, że komuś nie może się podobać.

      Usuń
    5. Oj, to jak zniosłaś poprzednie części? No nic, nie mam wyrzutów, skoro to tylko 15 minut... :)

      Usuń